Saturday, April 22, 2006

Doctor Jazz Reunie


De Doctor Jazz Reunie zit er weer op. Als vanouds gezellig druk, veel bekenden en leuke dingen gevonden. Teruggekeerd met een originele V-disc ( had ik nog niet - voor de sier), een LP van Thom Kelling, de eerste "grote" artiest, die ik in 1964 als puber om een handtekening heb gevraagd ( Thom Kelling concert Oct. 1964 ) , verder LP's van Clifford Brown, Jimmy Smith (Blue Note), Herb Geller, Bob Brookmeyer, Art Farmer en Donald Byrd (Prestige), Buddy Collete en Stuff Smith. Verder nog even nostalgisch door (opnieuw) Sam Wooding's Barcelona opnamen te kopen op LP en de Firehouse Five + 2 (afgesabbelde Frisco). Leuke onverwachte ontmoetingen met de nu in Spanje wonende Argentijn Juan Carlos L., die Oscar Aleman nog bezocht heeft in 1980 en Ernst B., die met mij de fascinatie van jazz op video deelt. Verder een paar schitterende Hit of the week hoezen van Henk D. gehad en Axel van L. uit Antwerpen ontmoet, die ik alleen ken van het internet. Twee dubbel LPs van de Dutch Swing College Band gekocht, niet omdat ik daar nu net naar op zoek was, maar omdat Martin Beenen, drummer bij de Dutch Swing College Band (1956 - 1961) naast me stond, zodat ik ze wel moest kopen ( en meteen een handtekening natuurlijk). Bij Sam uiteraard mijn verzameling Blue Notes in de Rudy van Gelder en Connaisseur serie aangevuld. Verder tweedehands nog wat Zuid Amerikaanse muziek gekocht voor een eurootje per stuk, dus daar doen we niet moeilijk over.
Verder uiteraard het mooie nieuwe boek van Ate van Delden over Boy ten Hove gekocht. Ik kom hier zeker op terug en een boek over de gitaar in de Jazz. Aleman wordt in ieder geval twee keer genoemd.
Uiteraard ook nog al wat mensen gelukkig kunnen maken. Mijn videobanden ( m.n. de Betty Boops verkocht) en ook die banden die ik op DVD gezet had. Verder wordt mijn voorraadje te koop aangeboden CDs iedere keer kleiner, dus dat is ook een goed teken.

Ik heb tijdens de reunie het adres van mijn weblog verspreid, dus ik hoop op nogal wat lezer uit Wageningen. Ik zou het leuk vinden eens een reactie te krijgen.

Hans Koert
Pas mijn email adres even aan !!

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hoihoi, Ik ben al enige tijd opzoek naar een goed origineel of liever een cd uitgave van ''Doctor Jazz'' van de Dutch Swing College Band met als gast zangeres Neva Raphaello. Nu ik eraan denk, is een kopie ook goed! hahaha

Kunt u mij misschien verder helpen??
Carlamae@live.nl
Alvast bedankt!!

Groetjes

12:03 AM  

Post a Comment

<< Home